1 november 2012

20 Oktober - op weg naar Turijn


Op zaterdag 20 oktober vertrokken mijn moeder en ik in mijn, nog lege, Pandaatje naar Turijn. De reis verliep zeer voorspoedig en om 15 uur besloten we een hotelletje te zoeken in de buurt van Weil am Rhein. In het wijndorpje Haltingen vonden we het hotel Rebstock, gelegen aan een grote wijngaard. Het weer is zomers warm dus heerlijk door de wijngaarden gelopen.
Na een goed diner en een heerlijke wijn van Haltinger Winzer genaamd Baden-Marktgraeferland Pinot Gris lekker het bedje opgezocht. Na een heerlijk ontbijt met fantastische streekgebonden producten vertrokken we naar Turijn. Net na het middaguur het hotel gevonden, snel de tas uitgepakt en hup Turijn in. Het blijft een schitterende aristocratische stad, wat een grandeur. Tegen 18 uur een barretje opgezocht en heerlijk genoten van een aperitivo inclusief de heerlijke hapjes. 'S avonds had ik gereserveerd bij "Sotto la Mole". Het eerste restaurant uit de " Osteria d'Italia" gids, want gedurende de reis, zullen er nog velen volgen....
Na een heerlijke amuse van gefrituurde groene zoete pepers (friarielli) volgde de antipasto. Beiden genoten we van het rauwe tartaar. Gevolgd door kastanjegnocchi en tajarin alla Cavour. Dit is een saus van kippenlevertjes en tomaat. Overigens is tajarin typisch Piemontees. Het is een hele dunne rijke eierpasta, dunne tagliatelle eigenlijk. Mijn moeder genoot van een konijnrollade en ik kon eindelijk Finanziera eten. Dit is een oud traditioneel Piemontees gerecht, gebaseerd op verschillende organen. Fantastisch smaakte het, zeer verfijnd. Tenslotte een stukje taart gedeeld. Alles werd begeleid door een rode Langhe Nebbiolo van het wijnhuis Borgogno.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten